2021年7月30日金曜日

2021.7.30 外国語教育コンテンツ論コース第3回集団指導

 外国語教育コンテンツ論コース第3回集団指導

2021年7月30日(金)On Zoom

Schedule

10:40 挨拶及び進み方の確認(Greer)

D3 瞿 琦 Ku ki
語中位置が日本語破裂音の知覚に及ぼす影響
Effects of phonetic environment changes on perception


D3 鄧 琪 To Ki
現代日本語における漢語の諸相ー語用論的特性:産出モード・産出環境の影響ー
Aspects of Kango in Modern Japanese: Pragmatic Characteristics: Influence of Mode of Production and its Context


D3 肖 锦 莲 Sho Kinren
中国語を母語とする日本語学習者の文末詞使用
Use of Sentence Final Markers by Chinese Speakers Learning Japanese


D2 ナンブ・ザッカリー NANBU, Zachary
TGGに起きるリストの共同的累積的構築
The Co-Operative Accumulative Constructions of Lists at TGG


D1 中 村 弘 子 Nakamura Hiroko
性格特性および情意要因が日本人大学生のプロソディに及ぼす影響:音響学的考察
An acoustic study on the effect of personality traits and affective factors on prosody of Japanese university students


M2 葉 雪 珺 Yoh Setsukun
アクセントのおそさがりの音響分析-日本語話し言葉コーパスを例として
Acoustic Analysis of Accent Slowing: A Case Study of the Japanese Corpus of Spoken Language


M2 安 美 彦 An Meiyan
中国の日本語教科書における条件節の扱いに関する考察-「総合日本語」を例として-
A Study on Conditional Clauses: Based on a Corpus of Japanese Textbooks Published in China


M2 堀 家 利 沙 Horike Risa
高校英語指導における句動詞の扱い―教科書とセンター試験の分析から―
An investigation into the usage of phrasal verbs in high school English input sources-Analysis of English textbooks and the National Center Test


M2 佐々木 恭子 Sasaki Kyoko
ICNALEにみる日本人学習者の理由表現使用
Japanese learners’ use of causal expressions in English in ICNALE


M2 斎 藤 景 子 Saito Keiko
日本人英語学習者の自由英作文産出過程モデル及びその形成要因に関する考察
A study of the process of writing composition of Japanese EFL learners and the way it is formed


M1 林 嘉 寧 Rin Kanei
日本語学習者における動詞ナイ形のアクセント習得

M1 崔 夢 影 Sai Muei
中国語を母語とする日本語学習者の外来語の産出における英語学習の影響
The Effect of English Learning on the Production of Japanese loanwords among Chinese JFL Learners


M1 王 文 慶 Oh Bunkei
中国語と日本語における多義文の表現意図の韻律特徴
Prosodic features differentiating Mandarin Chinese and Japanese intention in ambiguous sentences