2021年4月23日金曜日

2021.4.23 外国語教育コンテンツ論コース第1回集団指導

オンラインで2021年度初の集団指導が行われました。

神戸大学大学院国際文化学研究科外国語教育論講座
外国語教育コンテンツ論コース
2021年度第1回集団指導

日程:2021年4月23日(金)

Zoomでの集団指導風景

10:00
D3 瞿 琦 Ku ki
日本語外来語アクセントの習得への英語習熟度の影響―中国語を母語とする日本語学習者を対象として―
The relationship between learning Japanese loan words accent and English skills of Chinese JFL learners

10:08
D3 鄧 琪 To Ki
現代日本語における外来語の表記ゆれ問題に対する一考察:二重母音[ei]の表記ゆれ問題に注目した計量研究
A Study on the Problem of Spelling Fluctuation of Foreign Loanwords in Modern Japanese: A Quantitative Study on the Double-vowel [ei]

10:16
D3 肖 锦 莲 Sho Kinren
中国語を母語とする日本語学習者のヘッジ語形使用―習熟度・学習環境との関係性について―
The Use of Hedges by Chinese Learners of Japanese: Relationship with Proficiency Level and Learning Environment

10:24
D2 ナンブ・ザッカリー NANBU, Zachary
Embodied List Construction during L2 Roleplay L2ロールプレイにおける身体的なリストの構築

10:32
D1 中 野 公 太 郎 Nakano Kotaro
外国語学習教室内で行われる生徒同士の援助についての会話分析的研究
A Conversation Analytic Study on Peer Assistance in EFL Classroom Interaction

10:40
D1 中 村 弘 子 Nakamura Hiroko
英語学習者の不安の可視化とプロソディ指導の効果
F0 study on communication apprehension and prosody

Break

10:55
M2 葉 雪 珺 Yoh Setsukun
アクセントのおそさがりの音響分析-日本語話し言葉コーパスを例として-
Acoustic Analysis of Accent Slowing: A Case Study of the Japanese Corpus of Spoken Language

11:00
M2 安 美 彦 An Meiyan
中国の日本語教科書における条件節の扱いに関する考察-「総合日本語」を例として-
A Study on the Conditional Clauses : Based on the Corpus of Japanese Textbooks Published in China

11:05
M2 堀 家 利 沙 Horike Risa
句動詞go onのコア・ミーニング抽出と指導に向けた試み
Approaches to identify the core meaning of “go on”

11:10
M2 佐々木 恭子 Sasaki Kyoko
英語母語話者と日本人英語学習者の作文における因果律の理解
Understanding causality in English argumentative essays by native English speakers and Japanese learners of English

11:15
M2 斎 藤 景 子 Saito Keiko
日本人英語学習者の作文産出過程に関する実験デザインの検討と本実験の施行
Implementation of an experiment on the process of writing composition of Japanese EFL learners

11:20
M1 林 嘉 寧 Rin Kanei
Zoomにての自己紹介及びこれからの研究紹介

11:22
M1 崔 夢 影 Sai Muei
Zoomにての自己紹介及びこれからの研究紹介

11:24
M1 王 文 慶 Oh Bunkei
Zoomにての自己紹介及びこれからの研究紹介